Mini påsk-cupcakes (4 work)

Gillar ju att fixa och dona, se till att personerna som finns i min omgivning har det bra... pyssla om dom lite. Nu har jag förmånen att jobba på världens bästa jobb, med världens bästa arbetskamrater... och jag har funderat länge vad jag skulle kunna tänkas baka och ta med utan att behöva stå i köket ett par dagar först. Vi är nämligen drygt 60 pers på min arbetsplats, och att slänga ihop 6 kladdkakor en kväll - nä, där räcker nog inte ens min energi faktiskt. Kom ju på att minicupcakes kunde vara något. Sagt och gjort. Bakade hela 68 stycken!

Utgå från mini Cherry-cupcakes men uteslut körsbär, essens och röd karamellfärg. Tillsätt istället 2 väl mogna mosade bananer i smeten.

Toppa med citronfrosting - samma recept som till cherry-cupcakes men tillsätt rivet skal av 1 citron och lite citronarom. Pynta med ett litet påskägg på toppen. Resultatet blev mycket smaskigt - och uppskattat!

Kommentarer

Populära inlägg