Fiskbullar de Luxe

Ja, visst gillar jag mat. Jag gillar bra råvaror, är inte förtjust i halvfabrikat... MEN... jag är inte mer än människa ibland jag heller. Fiskbullar är något jag är uppvuxen på (jaja, inte BARA) och som jag faktiskt tycker om. En av min makes första "kontrollfrågor" för att se om vi passade för varandra var just "Äter du fiskbullar?". För det mesta äter vi fiskbullar i hummersås, men jag föredrar när man fixar till och gör det lite godare, som dessa, eller när man gör vitsås med ägg... mums! Lite kokta grönsaker till och potatis så har man en relativt näringsriktig måltid. Inte helt olik drömfisken faktiskt...

Fiskbullar de Luxe 4-6 port 
2 stora burkar Fiskbullar i dillsås
½ purjolök, grovhackad
2 dl creme fraiche eller grädde
½ fiskbuljongtärning
1 dl vatten
½ dl finhackad dill
3 grovhackade tomater

Fräs purjon i lite smör. Häll på fiskbullarna, cremefraichen eller grädden, fiskbuljongtärningen och vatten. Låt koka upp. Tillsätt dill och tomater. Servera med kokt potatis och grönsaker. Gott!

Kommentarer

Populära inlägg