Pizzastroganoff a' la Gustaf

Grabbarna bus (mina tvillingar på fem) får vara med och bestämma mat minst en dag var i veckan, oftast är dom med i middagsdiskussionerna och vi kompromissar fram något som funkar för alla. De hjälper gärna till i köket och är riktigt duktiga ska ni veta!

Denna rätt har jag och Gustaf komponerat ihop själva utifrån att han berättade han vill ha korvstroganoff som smakar som pizza... Tydligen blev det mitt i prick, för dom åt varsin megaportion och ville ha samma mat flera dagar i rad. Jag får faktiskt instämma i att det smakade väldigt gott.

Pizzastroganoff a' la Gustaf 6-8 port
800 g falukorv
2 klyftor vitlök
1 tetra pastasås med vitlök
1 burk krossade tomater
2 tsk pizzakrydda
1 tsk italiensk sallaskrydda

Strimla korven och fräs i eget fett i teflonpanna på medelhög värm. Riv över två klyftor vitlök och låt fräsa en liten stund. (Vitlök ska absolut inte steka, då blir den besk, blä!) Häll över pastasås (jag gillar ICA's) och krossade tomater. Smaka av med pizzakydda och italiensk salladskrydda och ev. lite peppar.

Färsk pasta eller vanlig spagetti och en god sallad smakar gott till!
Lite färskiven parmesan sätter förstås guldkant på det hela...

Kommentarer

Populära inlägg