Fem fina flickor får dessert!

Klart att man har rosa dessert på tjejträff... eller? Jag tänkte iallafall så.
Gjorde en hallonpannacotta som jag serverade med hallonsorbet. Smakade ljuvligt gott om du frågar mig. De andra verkade oxå nöjda för alla glasen var tomma iallafall och det kom många Mmmm... medan vi åt.

Hallonpannacotta 6 port
3,5 dl vispgrädde
0,5 dl strösocker
1,5 dl hallonpuré (ca 200 g hallon som du passerar)
1 tsk hallonkoncentrat (typ Ocialsaft eller annan essens, kan givetvis uteslutas)
2 gelatinblad

Färdigköpt Hallonsorbet (Sia).

Börja med att micra de frysta hallonen (slöseri att använda färska om du frågar mig). Passera genom en grovmaskig sil och mät upp 1,5 dl. Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten ca 5 min. Koka upp grädden med sockret. Rör ner gelatinbladen och sedan hallonpurén, smaksätt ev. med lite essens. Häll upp i glas eller koppar och ställ kallt 3-4 timmar. Går jättebra att förbereda dagen innan. Temperera sorben en stund innan servering och gör fina kulor att lägga ovanpå pannacottan. Dekorera med hallon och något grönt.

Njut!

Kommentarer

  1. Jag kan intyga att det var supergott. Hela middagen var urgod. / Tanja

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Älskar konstruktiv feedback - berätta vad du tycker!

Populära inlägg