Ursäkta röran, vi bygger om!

Delar av gamla skåpluckorna och gamla, gamla mattan...
Som ni säkert märkt har det inte duggat lika tätt med blogginlägg senaste veckorna... vi håller nämligen på att byta kök! Jo, det är sant! Jag har fått nypa mig i armen ett ANTAL gånger för att faktiskt förstå att det är nu det händer!!!!

Vårt lilla hus vid havet som vi bott i drygt tio år nu har fått en total genomgång - bara köket som fattats. Vi gjorde en liten "fuskrenovering" av köket när vi flyttade hit, men trots fräscha bänkskivor, nytt kakel och vitvaror är hela köksinredningen och skåpstommar från -69 när huset byggdes. Vi har hela tiden pratat om att först ska garaget byggas, SEN köket... men hör och häpna när min älskade M tycker vi ska göra köket före garage? Den killen vet hur han ska göra frugan lycklig... ;)

Hursomhelst, köket är på G nästa vecka, men det tar väl ett tag innan allt är på plats och funkar - OCH jag har alla matvaror i skåpen... Just nu är matkällare och inglasad altan (tack och lov för dessa utrymmen) belamrade med både porslin, köksmaskiner och allehanda skafferivaror. Om jag lagar mat?? Njaa... pulvermos med hjälp av micro och vattenkokare, mina femåringar jublade och tyckte jag var värsta supermamman. *fniss* Vi kör hämtmat och djupfryst i micro fn och tack och lov att det är övergående.

Förra helgen... byggarbetsplats!


Jag har abstinens efter såväl matlagning som bakning... har dock passat på att ladda skafferiet ordentligt med diverse pynt och formar för såväl cupcakes som andra bakverk. Behöver jag säga att jag längtar??

Så till dig käre läsare vill jag bara säga - TACK för att du väntar du oxå, hoppas du inte ledsnar under tiden. Jag har lite "skåpmat" att lägga ut så länge och tar det lång tid så kör jag favoritrecept utan bilder... annars är ju mitt mål att du ska se hur slutresultatet ser ut på riktigt, inte superstylat via fotograf...

Här är mitt <3 som fixar och bygger... golvvärmen börjar ta form!
Här kommer lite bilder så ser du hur det ser ut just nu... bilder på slutresultatet kommer givetvis det oxå!
Må så gott!

/kram Anna :)

Kommentarer

Populära inlägg